جک پارکینگی

چه جک پارکینگی برای درب پارکینگ مناسب است ؟

دربهای لولایی انواع مختلفی دارند که از جنس و متریال های گوناگون ساخته می شوند.اما برای اتوماتیک کردن دربهای لولایی چند عامل مهم وجود دارد تا بتوان بهترین جک پارکینگی را انتخاب کرد.شرکت نوین گیت سعی کرده با چند توصیه ی ساده به شما در انتخاب بهترین جک پارکینگی مشاوره دهد.

  • 1- وزن هر لنگه درب
  • 2- تعداد تردد در شبانه روز
  • 3- عرض هر لنگه درب

انواع جک پارکینگی برای درب لولایی :

جک پارکینگی یک سیستم مکانیکی یا هیدرولیکی می باشد که بروی درب لولایی نصب می کنند تا بدون دخالت دست و با استفاده از یک ریموت امکان باز و بسته شدن درب فراهم شود.در توضیح ساده تر جک پارکنگی مکانیکی برای درب های سبک تر و تردد محدود تر استفاده می شود و جک هیدرولیکی برای تردد بالا و درب های سنگین.در مواردی که درب لولایی بسیار ظریف است و در صورت استفاده از جک پارکینگی به زیبایی درب لطمه وارد می شود و … می توان از جک زیرسطحی استفاده کرد که به جک نامرئی هم معروف است. نصب این نوع جک پیچیده تر از جک پارکینگی می باشد و برای نصب آن نیاز به فونداسیون و زیرسازی می باشد. در این صفحه با انواع جک زیرسطحی و نوع کارکرد آن آشنا خواهیم شد.

ابزار و قطعات به کار رفته در جک پارکینگی :

چشمی – مرکز فرمان – ریموت کنترل – فلاشر – جک بازویی – قطعات نصب

چشمی : دارای  سیستم مادون قرمز می باشد و اگر خودرو، عابری یا مانعی در مقابل چشمی قرار داشته باشد از باز و بسته شدن درب جلوگیری می کند و مانع می شود که درب به خودرو صدمه وارد کند.
مرکز فرمان : وظیفه فرمان و باز و بسته شدن و توقف جک ها را دارد و در آخر رابط بین ریموت کنترل و جک پارکینگی می باشد.
ریموت کنترل : وسیله ارتباطی کاربر با مرکز فرمان می باشد . غالبا 2 ریموت کنترل در پکیج وجود دارد و در مجتمع های بزرگ می توان تعداد زیادی ریموت را از شرکت تهیه و با مرکز فرمان متصل ساخت .
جک بازویی : ابزاری برای انتقال نیروی الکتریکی به مکانیکی یا هیدرولیکی است .
فلاشر : با علایم و آلارم هشدار دهنده مختلف مانند چشمک زدن ، پیام مرکز فرمان را نشان می دهد .

 

جک پارکینگی الکترو مکانیک

برای درب های سبک، باتردد پایین و با عرض کم استفاده می شود (ساختمان های مسکونی با تعداد واحد پایین) وبه وسیله ی نیروی مکانیکی و چرخ دنده کار می کند .نوع عملکرد این جک، موتور کوچکی است که در داخل بازویی جک پارکینگی قرار دارد و قدرت خود را به گیربکس دستگاه منتقل می کند تا با افزودن توان ماردون جک پارکینگی را به حرکت در آورد و در آخر شفت بازویی با سرعت تنظیم شده به عقب و جلو حرکت کند. جک پارکینگی الکترومکانیکی از لحاظ امنیت به مانند سیستم های هیدرولیکی بسیار ایمن طراحی شده و در برابر فشار بیرونی بسیار مقاوم است و می توان با یک قفل برقی ساده و کار آمد نفوذ پذیری آن را غیر ممکن و به صفر رساند.

 

 

جک پارکینگی الکترو هیدرولیک

برای درب های سنگین،با تردد بالا و با عرض زیاد استفاده می شود(مجتمع های مسکونی،اماکن صنعتی و…) و به وسیله فشار روغن کار می کند.جک پارکینگی اولین نوع درب اتوماتیک محسوب می شود. جک پارکینگی هیدرولیکی از قدرت بسیار زیاد و توانایی کارکرد نامحدود و استهلاک بسیار پایین نسبت به جک الکترومکانیکی برخوردار است .جک های بازویی هیدرولیکی برای درب های پارکینگی سنگین و یا دربهای صنعتی کاربرد دارد . همچنین بر خلاف جک های مکانیکی تعداد تردد آن محدود نمی باشد. اگر بخواهیم به معایب این سیستم اشاره کنیم باید به گران بودن آن و احتیاج به سرویس و نگهداری فصلی اشاره کرد. از لحاظ امنیت نیز برتری محسوسی نسبت به جک پارکینگی مکانیکی دارد و توصیه می شور در ابعاد بالای هر لنگه 2 متر از قفل برقی استفاده شود.