آموزش نصب جک برقی

جک درب پارکینگ که دارای جک برقی هستند را میتوانید با یک ریموت کنترل باز و بسته کنید، بنابراین  در خیلی از مواقع مثلا در روزهای سرد نیازی به پیاده شدن از ماشین برای بازکردن درب پارکینگ نیستید و فقط کافیست درب را با دکمه روی ریموت باز و بسته کنید.امروزه بسیاری از مراکز تجاری دارای درب های اتوماتیک برای امنیت و همچنین راحتی بیشتر هستند.یکی از سوال های رایج در مورد این جک های برقی این است که چه دستورالعمل هایی برای نصب این جک ها وجود دارد. تولید کننده ها اکثرا دستورالعمل های لازم را برای نصب آن ها مشخص می کنند.همیشه باید دستورالعمل هایی را که همراه جک های برقی است را دنبال کنید اما اگر به دلیل ناخوانا بودن این دستورالعمل ها قادر به خواندن آنها نبودید باید نحوه نصب انها را فرا بگیرید که در اینجا به آنها پرداخته شده است.

مکانیسم کار جک های برقی

جک اتوماتیک سیماران درب یک وسیله الکترونیکی است که به طور معمول در منازل و یا محل های کار نصب و سپس مورد استفاده قرارمی گیرد .این جک ها قادر به باز کردن درها به صورت اتوماتیک هستند.جک اتوماتیک با استفاده از تکانه الکتریکی که توسط ریموت یا سنسور اعمال میشود درب را کمک میکند تا باز و بسته شود.

 

اکثر موتورهای جک های برقی الکترومکانیکی هستند، این موتور های الکترومکانیکی دارای موتور الکتریکی و چرخ دنده هستند.جک های برقی دارای جعبه با موتور الکتریکی ، گیربکس و کنترل الکترونیکی هستند که این جعبه بر روی درب مورد نظر قرار میگیرد و دارای بازوی مفصلی هستند که با استفاده از آن به درب متصل میشوند . با فعال کردن بازوی مفصل ، آن به آرامی میچرخد و درب را باز و بسته می کند . استفاده از موتور مناسب برای جک درب های پارکینگ بسیار مهم است برای مثال اگر این موتور خیلی کوچک باشد دوامی ندارد و قابل اطمینان نیست.بیشتر موتورهای جک های برقی باید به یک منبع تغذیه درب وصل شوند.برخی از این  موتورهاکه دارای ولتاژ کم هستند،به دور درب وصل میشوند.کابل ولتاژ کم برای این موتورها فقط به سمت درب لازم است که با یک باتری پشتیبان گرفته میشود. بنابراین بسیار اقتصادی تر از نصب ولتاژ برق باشد.

 

نصب جک های برقی

در نصب جک های برقی پارکینگی عوامل زیادی موثر هستند که باید آنهارا درنظر گرفت تا بتوان به بهترین نحو از این جک ها استفاده کرد. نحوه نصب این جک های برقی روی درب های مختلف با هم متفاوت است.

از جمله نکاتی که باید هنگام نصب این جک ها توجه داشت ، طول جک ، اندازه درب و اینکه چقدر نیاز دارید تا درب باز شود.همچنین باید طول جک ها نیز مورد توجه باشد زیرا این طول زنجیره است که عملکرد بازکننده جک را تعیین میکند.از دیگر عوامل قابل توجه وزن جک است،در هنگام نصب این جک ها باید دقت داشته باشید که آیا این درباز کن جک می تواند وزن زیادی را تحمل کند.

 

بنابراین نصب این جک های برقی بسیار حساس است و نیازمند دقت بسیار بالایی است. عدم نصب  صحیح این جک های برقی میتواند عملکرد انهارا تحت تاثیر قرار دهد همچنین عمر مفید آنهارا بطور چشم گیری کاهش دهد.

از جمله الزاماتی که باید قبل از نصب جک مناسب وجود داشته باشد این است که درب باید آزادانه و بدون بسته شدن لوله و یا کشیدن درب روی زمین باز و بسته شود.

توجه داشته باشید که عملکرد قبل از نصب جک را بررسی کنید چراکه ولتاژ مورد استفاده با ولتاژ جک باید مطابقت داشته باشد . توجه داشته باشید که همه جک ها یکسان نیستند و جک هایی وجود دارد که از انواع مختلف مواد ساخته شده اند.پس شما باید تعیین کنید که جکی که تهیه میکنید به چه ولتاژی نیاز دارد.

نحوه نصب جک های برقی

در ابتدای نصب این جک ها باید پایه های آن ها را نصب کرد .برای نصب این پایه ها باید به ابعاد ان ها توجه داشته باشید . پس از نصب و وصل پایه ها نوبت به اتصال جک به آن ها میرسد . سپس تا جایی که قصد دارید درب باز شود، درب را باز کرده و پایه های جلو را دقیقا در همان ناحیه جوش دهید . در هنگام نصب توجه داشته باشید که پایه ها باید کاملا تراز باشند و بازوها تنظیم شوند . قبل از هر چیزی درهنگام تنظیم بازوها باید توجه داشته باشید که سیم های باز و بسته به صورت صحیح متصل شده باشند .